Ida 1-0 Mira

Åkte ju till stallet på eftermiddagen :)
Vi fixade osv och red sedan ut, Jag/Mira, Mayra/BK och Elin/Spican. Vi red först mot Ursvik men dem bygger ju om så man kommer ingenvart -.-'
Red o klättrade och sen hem. Blev lite kortare idag för Elin behövde åka hem osv. Jag red med snodd idag, gick faktiskt bra! Dock så kan man ju inte använda pullburk och då kväver hon sig själv så har lite ångest om hur jag ska gå tillväga. Om jag har snodd så kan Mira inte stegra på samma sätt, vilket bevisade sig idag men kan inte ha pullburk. 

När vi kom till en bro skulle Mira självklart börja bråka som vanligt och när hon bara stegrar gång på gång brukar jag ge upp eftersom vill inte gå över men det har hon lärt sig.. Idag med snodden hade jag bättre kontroll och Mira ställde sig inte på samma höga okontrollerbara sätt vilket ledde till att hon till sist gick framåt. SCORE! 

Så aaa, får se hur jag gör på fredag.. Måste gå och rida henne också lixom.

Har nån cpgrej som svullnat på min haka osv, knallröd och ful så har nån vit kräm så det försvinner på, hoppas på att det hjälper dåra....

Aja, ska sovish nu, puss! :*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: